Kontrola politiků
— #11 Doplnění elektronického veřejného diáře po setkáních, jež nebylo možné předvídat
Zpětně by měl politik rovněž povinnost v elektronickém veřejném diáři zveřejňovat informace o všech neplánovaných schůzkách, pokud by při nich řešil veřejné záležitosti.
Pokud by se politik s kýmkoli sešel neplánovaně, uvedl by to do elektronického veřejného diáře zpětně. Díky tomu by elektronický veřejný diář obsahoval ucelené informace o schůzkách politiků, čímž by se zvýšila důvěryhodnost jeho obsahu.
Zdroje:
- OECD: 10 zásad transparentnosti a integrity lobbyingu, 2013, zásady 5, 6 a 9
- Informace o dalším postupu ve věci regulace lobbingu v České republice a teze k návrhu zákona o lobbingu, str. 6-7
- Fadrný, M., Kraus L., Zásady reformy regulace lobbingu, Sociologický ústav AV ČR – Ekologický právní servis, str. 11
- Závěry z expertních stolů o lobbingu Respekt institut - Sociologický ústav AV ČR - Lenka Andrýsová, 2011, str. 2 a 12
- Vondráček, O., Havrda, M., 21 receptů – Protikorupční kuchařka, Recept 2: Monitoring lobbovaných politiků pomocí elektronického veřejného diáře, prosinec 2013
Více o metodologii
Zdůvodnění a zdroje