Peněžní dar by politická strana mohla přijmout, pouze pokud by byl převeden z bankovního účtu od finanční instituce se sídlem v zemi OECD.
Pokud by peněžní dar od fyzické osoby mohla politická strana přijmout, pouze pokud by byl převeden z bankovního účtu od finanční instituce se sídlem v zemi OECD, existovala by účinná kontrola identity osoby, jež by tyto peníze poskytla, neboť banky v rámci zemí OECD mají povinnost kontroly totožnosti osob, kterým poskytují služby.
Zdroje:
- Čl. 3 a., 3. b. i., 11 a 13Doporučení Rady Evropy Rec(2003)4 o obecných pravidlech proti korupci při financování politických stran a volebních kampaní, 8. dubna 2003
- Akční plán boje s korupcí na rok 2015, kap. 2., str. 10
- REST. Průhledné financování politických stran a volebních kampaní [online], Rekonstrukce státu, 2013, princip 6
- Vondráček, O., Havrda, M., 21 receptů – Protikorupční kuchařka, Recept 6: Zprůhlednění financování politických stran, prosinec 2013
Více o metodologii
Zdůvodnění a zdroje