Vybraná změna v minulosti
Aktualizace: 08/2015 Historie změn parametru
Efektivita: | |
---|---|
Současný stav: | |
Existuje politický závazek řešit problém |
Výjimka z požadavku odkrytí skutečných konečných vlastníků společností pro ty vlastníky, jež nabyli své vlastnické podíly prostřednictvím burzy (regulovaných trhů) není v novele zákona o veřejných rejstřících, ani v novele zákona proti praní špinavých peněz řešena, nicméně lze ji prakticky aplikovat, neboť ji předvídá čtvrtá směrnice proti praní špinavých peněz a rovněž jisté, byť konkrétně nespecifikované výjimky jsou předvídány v textu vládního Akčního plánu a Koncepce boje proti korupci.
V porovnání se současným stavem
Aktualizace: 10/2016 Historie změn parametru
Efektivita: | |
---|---|
Současný stav: | |
Právní předpis je účinný |
Výjimka z požadavku odkrytí konečných skutečných majitelů společností pro ty majitele, jež nabyli své podíly prostřednictvím burzy (regulovaných trhů), není v zákoně o zadávání veřejných zakázek, jenž vstoupil v účinnost, ani v novele zákona o veřejných rejstřících, jež je v Poslanecké sněmovně, výslovně řešena. Výjimku lze ji pravděpodobně aplikovat díky návaznosti na definici skutečného majitele podle směrnice proti praní peněz. Výjimka pro banky a pojišťovny, jejichž vlastnická struktura a koneční skuteční vlastníci jsou pod dohledem České národní banky, není předvídána.