Vybraná změna v minulosti
Aktualizace: 10/2015 Historie změn parametru
Efektivita: | |
---|---|
Současný stav: | |
Návrh je ve Sněmovně |
Výjimka z požadavku odkrytí konečných skutečných vlastníků společností pro ty vlastníky, jež nabyli své vlastnické podíly prostřednictvím burzy (regulovaných trhů) není v návrhu zákona o zadávání veřejných zakázek, jenž je v Poslanecké sněmovně, ani v novele zákona o veřejných rejstřících, jenž je ve vládě výslovně řešena, nicméně lze ji prakticky aplikovat díky návaznosti na definici skutečného konečného vlastníka podle návrhu novely zákona proti legalizaci výnosů z trestné činnosti, jenž je ve vládě, který tuto výjimku předvídá. Výjimka pro banky a pojišťovny, jejichž vlastnická struktura a koneční skuteční vlastníci jsou pod dohledem České národní banky, není předvídána.
V porovnání se současným stavem
Aktualizace: 10/2016 Historie změn parametru
Efektivita: | |
---|---|
Současný stav: | |
Právní předpis je účinný |
Výjimka z požadavku odkrytí konečných skutečných majitelů společností pro ty majitele, jež nabyli své podíly prostřednictvím burzy (regulovaných trhů), není v zákoně o zadávání veřejných zakázek, jenž vstoupil v účinnost, ani v novele zákona o veřejných rejstřících, jež je v Poslanecké sněmovně, výslovně řešena. Výjimku lze ji pravděpodobně aplikovat díky návaznosti na definici skutečného majitele podle směrnice proti praní peněz. Výjimka pro banky a pojišťovny, jejichž vlastnická struktura a koneční skuteční vlastníci jsou pod dohledem České národní banky, není předvídána.