Následně je nutné vyhodnotit varianty zejména z pohledu finanční zátěže a očekávaných přínosů pro občany a podnikatele, porovnat alternativy a vybrat tu nejvhodnější pro dané místo a dobu.
Pokud by byly varianty řešení vyhodnocovány z pohledu finanční zátěže a očekávaných přínosů, bylo by možné zabránit realizaci předražených či nesmyslných veřejných projektů.
Zdroje:
- Ministerstvo pro místní rozvoj ČR: Analýza nákladů a přínosů, Metodická příručka, květen 2004, str. 16 – 20
- Ministerstvo pro místní rozvoj ČR: Studie proveditelnosti, Metodická příručka, květen 2004, str. 35
- Frank Bold: Dobrá správa, transparentnost a účast veřejnosti v projektech dopravní infrastruktury, 2014, str. 25 a 34-35
- Kameník, M., Plhoň, T., Šanc, F., Více než jen zákon o veřejných zákázkách: hospodárnost, transparentnost a odpovědnost ve veřejných nákupech, Oživení, 2012, str. 41-42 a 59
- Kohout, P. a kol., Sborník textů pracovní skupiny pro boj proti korupci, Národní ekonomická rada vlády, Boj proti korupci, červen 2011, str. 50, 54 - 55
- Vondráček, O., Havrda, M., 21 receptů – Protikorupční kuchařka, Recept 15: Hodnocení investic z pohledu veřejného zájmu, prosinec 2013
Více o metodologii
Zdůvodnění a zdroje