Do hodnotitelských komisí k jednotlivým veřejným zakázkám by byli z uvedených seznamů pomocí certifikovaného softwaru náhodně vybíráni jednotliví experti. Experti by byli na zadavateli nezávislí.
Pokud by do hodnotitelských komisí k jednotlivým veřejným zakázkám byli vybírání na zadavateli nezávislí experti pomoci náhodného automatického výběru, bylo by zadavateli znemožněno ovlivňovat složení hodnotitelských skupin na konkrétních veřejných zakázkách.
Zdroje:
- Kameník, M., Plhoň, T., Šanc, F., Více než jen zákon o veřejných zákázkách: hospodárnost, transparentnost a odpovědnost ve veřejných nákupech, Oživení, 2012, str. 53
- Černý, P., Klanicová, K., Klientelistický nebo právní stát? Ekologický právní servis, Praha, 2010, str. 31
- Vondráček, O., Havrda, M., 21 receptů – Protikorupční kuchařka, Recept 18: Férové hodnocení veřejných zakázek, prosinec 2013
Více o metodologii
Zdůvodnění a zdroje