Politické strany by si měly zřídit zvláštní transparentní bankovní účet v České republice pouze pro účel voleb. Politické strany by směly přijímat peněžní a jiné dary na volební kampaně pouze pokud by byly převedeny z bankovního účtu od finanční instituce se sídlem v zemi OECD a pokud by byly připsány na zřízený transparentní účet strany.
Pokud by politické strany měly povinnost zřídit si zvláštní transparentní bankovní účet pouze pro účel voleb, bylo by možné oddělit jejich volební financování od běžného a identifikovat osoby, které přispěly straně na volební kampaň.Pokud by politické strany měly povinnost zřídit si zvláštní transparentní bankovní účet pouze pro účel voleb, bylo by možné oddělit jejich volební financování od běžného a identifikovat osoby, které přispěly straně na volební kampaň.
Zdroje:
- Čl. 8, 11 a 13 Doporučení Rady Evropy Rec(2003)4 o obecných pravidlech proti korupci při financování politických stran a volebních kampaní, 8. dubna 2003
- Bod 109 kodexu dobré praxe ve volebních záležitostech (Benátská komise): Obecné zásady a důvodová zpráva, Benátky, 18.-19. října 2002, CDL-AD(2002)023rev
- Vládní koncepce boje s korupcí pro léta 2015 – 2017, kap. 2.1.2., str. 6
- Akční plán boje s korupcí na rok 2015, kap. 2., str. 10
- Ondračka, D., Vymětal, P., Financování předvolební kampaně do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 2013, Transparency International ČR – Fond Otakara Motejla – Naši Politici, 2013, str. 16
- Vondráček, O., Havrda, M., 21 receptů – Protikorupční kuchařka, Recept 8: Transparentní financování volebních kampaní, prosinec 2013
Více o metodologii
Zdůvodnění a zdroje