Politické strany by měly nakupovat volební reklamu pouze za ceníkové ceny zveřejněné na internetu reklamní společností. Mediální firma, u které je zadávána volební reklama, by neměla po dobu volební kampaně tyto ceny měnit.
Pokud by politické strany účastnící se voleb měly povinnost nakupovat volební reklamu pouze za ceníkové ceny zveřejněné na internetu, bez možnosti tyto ceny během kampaně měnit, nebylo by možné, aby docházelo ke skrytému a neprůhlednému financování voleb pomocí tzv. „slev na kampaň.“
Zdroje:
- Hodnotící zpráva skupiny GRECO při Radě Evropy ohledně České republiky v oblasti „Transparentnost financování politických stran“ (Téma II), 1.4.2011, bod 71.viii.
- Body 198 a 202 obecných zásad regulace politických stran (Benátská komise/OSCE/ODIHR), CDL-AD(2010)024, Benátky, 15-16.10.2010
- Bod II. 5 Doporučení Rady Evropy Rec (2007) 15 o opatřeních týkajících se mediálního pokrytí volebních kampaní, 2007
- Ondračka, D., Vymětal, P., Financování předvolební kampaně do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 2013, Transparency International ČR – Fond Otakara Motejla – Naši Politici, 2013, str. 16
- Vondráček, O., Havrda, M., 21 receptů – Protikorupční kuchařka, Recept 8: Transparentní financování volebních kampaní, prosinec 2013
Více o metodologii
Zdůvodnění a zdroje