Politické strany by měly mít webovou stránku, kde by byly zveřejňovány všechny dokumenty, na něž se na volební reklamě objevil odkaz. Volební reklama by se neměla objevit dříve, než dojde na webové stránce ke zveřejnění těchto dokumentů.
Pokud by politické strany účastnící se voleb měly mít webovou stránku, kde by byly zveřejňovány všechny dokumenty, na něž se na volební reklamě objevil odkaz, tj. smlouvy, faktury atd., bylo by možné zajistit v reálném čase – ještě před volbami – účinnou veřejnou kontrolu finančních toků, prostřednictvím nichž jsou volební kampaně placeny.
Zdroje:
- Hodnotící zpráva skupiny GRECO při Radě Evropy ohledně České republiky v oblasti „Transparentnost financování politických stran“ (Téma II), 1.4.2011, bod 71.v., viii. a ix.
- Body 205 a 206 obecných zásad regulace politických stran (Benátská komise/OSCE/ODIHR), CDL-AD(2010)024, Benátky, 15-16.10.2010
- Čl. 10 Doporučení Rady Evropy Rec(2003)4 o obecných pravidlech proti korupci při financování politických stran a volebních kampaní, 8. dubna 2003
- Bod 8.C. doporučení Parlamentního shromáždění Rady Evropy: 1516 (2001) ohledně financování politických stran, 22.5.2001
- Bod 109 kodexu dobré praxe ve volebních záležitostech (Benátská komise): Obecné zásady a důvodová zpráva, Benátky, 18.-19. Října 2002, CDL-AD(2002)023rev
- Ondračka, D., Vymětal, P., Financování předvolební kampaně do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 2013, Transparency International ČR – Fond Otakara Motejla – Naši Politici, 2013, str. 15 – 16
- Vondráček, O., Havrda, M., 21 receptů – Protikorupční kuchařka, Recept 8: Transparentní financování volebních kampaní, prosinec 2013
Více o metodologii
Zdůvodnění a zdroje