Nekorupční a odborná veřejná správa
— #68 Působnost Nejvyššího kontrolního úřadu (všechny veřejné instituce a veřejné firmy)
Působnost Nejvyššího kontrolního úřadu zahrnuje nejen kontrolu hospodaření státu a státních podniků, ale rovněž hospodaření obcí, krajů a firem vlastněných státem, kraji a obcemi.
Pokud by působnost Nejvyššího kontrolního úřadu zahrnovala nejen kontrolu hospodaření státu a státních podniků, ale rovněž hospodaření obcí, krajů a firem vlastněných státem, kraji a obcemi, dosáhlo by se stavu, kdy by žádná oblast hospodaření s veřejnými prostředky neunikala odborné kontrole.
Zdroje:
- Čl. 9, odst. 2 Úmluvy Spojených národů proti korupci, 14.12.2005
- Limská deklarace , INTOSAI, 1977, čl. 18, odst. 3
- Vládní koncepce boje s korupcí pro léta 2015 – 2017, kap. 2.1.3., str. 6
- Akční plán boje s korupcí na rok 2015, kap. 3., str. 14
- Veřejné peníze a korupční rizika – Srovnávací analýza (Public Money and Corruption Risks – A Comparative Analysis) [v angličtině], Frank Bold, 2013, str. 83
- REST. Rozšíření kontrolních pravomocí NKÚ [online], Rekonstrukce státu, 2013, principy 1 a 3
- Obchodní společnosti ovládané státem a samosprávami: Potřebují přísnější pravidla? Ekologický právní servis a Centrum aplikované ekonomie při Institutu ekonomických studií (Univerzita Karlova v Praze), 5.11.2011, kap. 3, bod 2
- Bouda, P., Boudal, J., Fadrný, M.,Veřejná kontrola obchodních společností s majetkovou účastí státu a samospráv, Analýza a doporučení pro rozšíření kompetencí NKÚ, Ekologický právní servis, Brno, 2011, str. 34 – 38
- Vondráček, O., Havrda, M., 21 receptů – Protikorupční kuchařka, Recept 11: Kontrola hospodaření s veřejnými prostředky, prosinec 2013
Více o metodologii
Zdůvodnění a zdroje