Je-li avizovateli přiznána mediální ochrana, nesmí ombudsman ani policie zveřejnit informace umožňující zjištění totožnosti osoby avizovatele. Takové porušení je sankcionováno.
Pokud by avizovateli korupce byla přiznána mediální ochrana, byla by alespoň minimálně napravena situace, kdy stát tuto ochranu přiznává osobám obviněným z trestných činů, tj. osobám, které u nichž existuje podezření z jednání, jež společnosti škodí, avšak nikoli osobám, které společnosti svým jednáním pomáhají.
Zdroje:
- Transparency International: Omezování korupce ve veřejném zadávání, praktická příručka, 2014, str. 17
- Transparency International Česká republika: Whistleblowing není donašečství, Příručka nejen pro oznamovatele, září 2014, str. 57
- REST. Odpolitizování státní správy, [online], Rekonstrukce státu, 2013, princip 4
- Veřejné peníze a korupční rizika – Srovnávací analýza (Public Money and Corruption Risks – A Comparative Analysis) [v angličtině], Frank Bold, 2013, str. 77
- Transparency International: Mezinárodní principy pro legislativu v oblasti whistleblowingu – Principy pro zákony na ochranu whistleblowerů a podporu avizování korupce ve veřejném zájmu, 2013, str. 6
- Oživení: Ochrana oznamovatelů (whistleblowing), Analýza zpracovaná pro účely vzniku nové právní úpravy v ČR, 2011, str. 33 - 37, 60 – 64
- Transparency International: Alternativa k mlčení – Ochrana whistleblowerů v 10 evropských zemích: Ochrana whistleblowerů v České republice – hlavní zjištění, 2009, str. 27
- Transparency International Česká republika: Whistleblowing a ochrana oznamovatelů v České republice, listopad 2009, str. 15 - 17
- Vondráček, O., Havrda, M., 21 receptů – Protikorupční kuchařka, Recept 12: Avizování korupce (whistleblowing), prosinec 2013
Více o metodologii
Zdůvodnění a zdroje