Měla by existovat přesná definice, co je obchodním tajemstvím pro veřejné účely, a je zároveň specifikováno, že údaj o ceně u veřejných smluv není obchodním tajemstvím. Cena za veřejnou službu poskytnutou soukromým subjektem musí být vždy zveřejněna.
Pokud by existovala přesná definice toho, co je obchodním tajemstvím pro veřejné účely, a rovněž bylo specifikováno, že údaj o ceně u veřejných smluv není součástí obchodního tajemství, bylo by možné srovnávat a efektivně kontrolovat, jak veřejné instituce nakládají s veřejnými prostředky a též by se zabránilo sporům o tom, jaké informace mají být zveřejňovány a jaké nikoli.
Zdroje:
- Limská deklarace, INTOSAI, 1977, čl. 23, odst. 3
- Veřejné peníze a korupční rizika – Srovnávací analýza (Public Money and Corruption Risks – A Comparative Analysis) [v angličtině], Frank Bold, 2013, str. 82
- Vondráček, O., Havrda, M., 21 receptů – Protikorupční kuchařka, Recept 10: On-line přístup k informacím o veřejných institucích, prosinec 2013
Více o metodologii
Zdůvodnění a zdroje