Není-li informace veřejná, občan žádá o informaci nejlépe emailem a odpověď dostává také emailem. Časový průběh zpracování každé žádosti musí být přístupný veřejnosti, a to v „reálném čase.“
Pokud by zveřejňování informací o fungování veřejných institucí, bylo co nejvíce elektronizováno, zrychlil by se přístup občanů k těmto informacím a zároveň by se snížily náklady na jejich poskytování.
Zdroje:
- Čl. 10,) Úmluvy Spojených národů proti korupci, 14.12.2005
- Akční plán boje s korupcí na rok 2015, kap. 2, str. 8
- Veřejné peníze a korupční rizika – Srovnávací analýza (Public Money and Corruption Risks – A Comparative Analysis) [v angličtině], Frank Bold, 2013, str. 82
- Černý, P., Klanicová, K., Klientelistický nebo právní stát? Ekologický právní servis, Praha, 2010, str. 30
- Vondráček, O., Havrda, M., 21 receptů – Protikorupční kuchařka, Recept 10: On-line přístup k informacím o veřejných institucích, prosinec 2013
Více o metodologii
Zdůvodnění a zdroje