Předkládání pozměňovacích návrhů poslanci a senátory by mělo být podmíněno paralelním předložením alespoň minimálního zhodnocení potřebnosti a dopadů.
Pokud by předkládání pozměňovacích návrhů k odborně připravenému a s veřejností konzultovanému návrhu bylo podmíněno paralelním a včasným předložením alespoň minimálního zhodnocení potřebnosti a dopadů, bylo by možné zabránit nesystémovým a na poslední chvíli učiněným změnám přijímaných zákonů, které jsou nezřídka činěny v důsledku nátlaku zájmových skupin a nikoli ve veřejném zájmu.
Zdroje:
- Usnesení Vlády České republiky ze dne 13. srpna 2007 č. 877 Obecné zásady pro hodnocení dopadů regulace (RIA) 2007, v aktualizovaném znění z roku 2011, str. 23- 24
- Analýza Zeleného kruhu – Poslanecké pozměňovací návrhy, Rekonstrukce státu, 2013, str. 15-16
- Kohout, P. a kol., Sborník textů pracovní skupiny pro boj proti korupci, Národní ekonomická rada vlády, Boj proti korupci, červen 2011, str. 89 - 91
- Weiss, T., Posílení transparentnosti legislativního procesu v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR, Europeum, Institut pro evropskou politiku, str. 7 - 8
- Vondráček, O., Havrda, M., 21 receptů – Protikorupční kuchařka, Recept 13: (Ne)Kvalita českých zákonů, prosinec 2013
Více o metodologii
Zdůvodnění a zdroje