Po úspěšném obhájení zhodnocení problému a dopadu regulace by navrhovatel sepsal legislativní návrh v právním jazyce (paragrafované znění), které by obsahovalo pouze obhájená řešení. Pouze po dokončení uvedené procedury by legislativní návrh vstoupil do standardního legislativního procesu.
Pokud by navrhovatel sepsal legislativní návrh v právním jazyce (paragrafové znění), které by obsahovalo pouze řešení, která by předtím obhájil před expertní komisí, bylo by zajištěno, že se text návrhu zákona neliší od toho, co bylo dříve konzultováno s veřejností.
Zdroje:
- Evropská komise: Pracovní dokument útvarů Komise, Zlepšování právní úpravy, (COM(2015) 215 final), str. 31 – 32, 37 - 39
- Evropská komise: Repertoár nástrojů pro zlepšování právní úpravy, SWD(2015) 111, str. 239 – 244
- Usnesení Vlády České republiky ze dne 13. srpna 2007 č. 877 Obecné zásady pro hodnocení dopadů regulace (RIA) 2007, v aktualizovaném znění z roku 2011, str. 21 – 22
- Kohout, P. a kol., Sborník textů pracovní skupiny pro boj proti korupci, Národní ekonomická rada vlády, Boj proti korupci, červen 2011, str. 89 - 91
- Vondráček, O., Havrda, M., 21 receptů – Protikorupční kuchařka, Recept 13: (Ne)Kvalita českých zákonů, prosinec 2013
Více o metodologii
Zdůvodnění a zdroje