Navrhovatel zákona by měl obhájit návrh řešení popsaného problému před nezávislou komisí odborníků. Rozhodnutí komise včetně zdůvodnění by mělo být veřejné.
Pokud by měl navrhovatel zákona povinnost obhájit návrh řešení popsaného problému před pokud možno nezávislou komisí odborníků, existovala by vedle veřejné i odborná kontrola kvality a smysluplnosti navrhovaných zákonů.
Zdroje:
- Evropská komise: Pracovní dokument útvarů Komise, Zlepšování právní úpravy, (COM(2015) 215 final), str. 18
- Evropská komise: Repertoár nástrojů pro zlepšování právní úpravy, SWD(2015) 111, str. 11 – 13
- Usnesení Vlády České republiky ze dne 13. srpna 2007 č. 877 Obecné zásady pro hodnocení dopadů regulace (RIA) 2007, v aktualizovaném znění z roku 2011, str. 8
- Kohout, P. a kol., Sborník textů pracovní skupiny pro boj proti korupci, Národní ekonomická rada vlády, Boj proti korupci, červen 2011, str. 89 - 91
- Vondráček, O., Havrda, M., 21 receptů – Protikorupční kuchařka, Recept 13: (Ne)Kvalita českých zákonů, prosinec 2013
Více o metodologii
Zdůvodnění a zdroje